W dniach 03 marca 2025 r. – 31 marca 2025 r. odbywa się rekrutacja do Przedszkola Samorządowego w Budrach,
Oddziału Przedszkolnego w Samorządowym Przedszkolu w Budrach oraz Klasy pierwszej na rok szkolny 2025/2026.
REKRUTACJA
DO SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA W BUDRACH I ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO REALIZUJĄCEGO OBOWIĄZKOWE ROCZNE PRZYGOTOWANIE PRZEDSZKOLNE
W SAMORZĄDOWYM PRZEDSZKOLU W BUDRACH
W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
Informujemy, że od 03 marca do 31 marca 2025 roku, będą trwały zapisy do Samorządowego Przedszkola w Budrach i oddziału przedszkolnego realizującego obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne w Samorządowym Przedszkolu w Budrach na rok szkolny 2025/2026.
Wniosek o przyjęcie można odebrać osobiście w budynku ZSP w Więckach lub pobrać z naszej strony:
Dokumenty i pliki do pobrania >> Przedszkole - dokumenty
Wypełnione wnioski można przesłać pocztą tradycyjną, jako skan na email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
(w tytule: REKRUTACJA 2025/2026) lub przynieść osobiście do sekretariatu w ZSP w Więckach.
Nasza szkoła w roku szkolnym 2024/2025 bierze udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa.
Poprzez udział w programie mieliśmy możliwość zakupienia nowości wydawniczych do biblioteki szkolnej.
Efekty udziału w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa
Przyjęte w szkole w ramach realizacji NPRC działania zostały zrealizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem. Udało się osiągnąć większość zakładanych celów.
Wzbogacenie biblioteki o ciekawe książki wpłynęło wyraźnie na zwiększenie zainteresowania biblioteką i książką. Zakupione pozycje to atrakcyjne książki po które chętnie
sięgają uczniowie. Nowości zakupione do biblioteki dostarczają czytelnikom informacji, wielu wrażeń oraz rozwijają zainteresowania.
Takie pozycje w szkolnej bibliotece pozwalają uczniom miło spędzać czas na przerwach, dostarczają wielu wrażeń, rozbudzają zainteresowania i dają
możliwość ich wykorzystania w ciekawych zajęciach i projektach edukacyjnych, także tych promujących czytelnictwo. Ponadto realizowane zadania zintegrowały
różnorodne działania nauczyciela bibliotekarza, rodziców, członków rady pedagogicznej i dyrekcji wokół promocji czytelnictwa w szkole i w środowisku lokalnym. Wzbogaciły
także różne aspekty współpracy między bibliotekami działającymi w środowisku lokalnym. Szkoła aktywnie wykorzystała udział w realizacji Narodowego Programu Rozwoju
Czytelnictwa. Program otworzył możliwości do nowych, ciekawych działań w bibliotece i w szkole .
Dostosowanie Standardów Ochrony Małoletnich
dla uczniów Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Więckach
Więcki, 2024
Rozdział I
Akty prawne
Akty prawne na podstawie, których oparte są Standardy Ochrony Małoletnich
w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Więckach:
- oprzeciwdziałaniuzagrożeniomprzestępczościąnatleseksualnym(Dz.U. z2023 r. poz. 1304 ze zm.).
- ozmianieustawy–Kodeksrodzinnyiopiekuńczyorazniektórychinnych ustaw(Dz.U.z2023 r. poz.1606).
- oprzeciwdziałaniuprzemocywrodzinie(Dz.U.z2021r.poz. 1249).
- Ustawazdnia6czerwca1997 r.– Kodeks karny(Dz. Uz2022 r. poz. 1138zezm.).
- KonwencjaoPrawachDzieckaprzyjętaprzezZgromadzenieOgólneNarodówZjednoczonychzdnia 20 listopada 1989 r.( U. z1991 nr120 poz. 526 ze zm.).
- RozporządzenieRadyMinistrówzdniazdnia6września2023r.wsprawieprocedury
„NiebieskieKarty” oraz wzorów formularzy„NiebieskaKarta”(Dz. U.z2023r.poz.1870).
Rozdział II
ZASADY UDOSTĘPNIANIA OPIEKUNOM PRAWNYM I UCZNIOMSTANDARDÓWOCHRONY MAŁOLETNICH
- Dokument „Standardy Ochrony Małoletnich” jest dokumentem Szkoły ogólnodostępnym dla pracowników Szkoły, uczniów oraz ich opiekunów.
- Dokument opublikowany jest na stronie internetowej Szkoły, dostępny w Sekretariacie Szkoły, bibliotece szkolnej w pokoju nauczycielskim oraz w miejscu dostępnym dla uczniów i rodzicówwwersjizupełnejorazskróconej,przeznaczonejdlamałoletnich–tablicainformacyjnanakorytarzuszkolnym.
- Dokumentomawianyjestnapierwszymzebraniuzopiekunamiprawnymiuczniówwdanymrokuszkolnym (chyba, że ulegnie zmianie, wówczas omawiany jest również na pierwszym z zebrań odbywającym się po wprowadzeniu zmian).
- Nauczyciel przekazuje opiekunowi prawnemu do podpisania oświadczenie, że zapoznał się ze Standardami Ochrony Małoletnich. Opiekun prawny w oświadczeniu może zaproponować swoje sugestie. Jeśli takie się pojawią, nauczyciel przekazuje je osobie odpowiedzialnej za realizację wyżej wymienionego dokumentu.
- Wychowawcy w ramach zajęć edukacyjnych obowiązkowo zapoznają uczniów z dokumentem Standardy Ochrony Małoletnic
Rozdział III
Podstawowe terminy
Ilekroć w niemniejszych Standardach jest mowa bez bliższego określenia o:
- Dyrektorze Szkoły– należy przez to rozumieć Dyrektora Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Więckach.
- Szkole, jednostce– należy przez to rozumieć Zespół Szkolno – Przedszkolny w Więckach.
- Pracownikuszkoły–należyprzeztorozumiećosobęzatrudnionąnapodstawieumowyopracę,umowyodzieło,umowyzleceniaumowywolontariackiejw Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Więckach.
- Partnerze współpracującym ze Szkołą– należy przez to rozumieć osoby wykonujące zadania zlecone na terenie Szkoły na mocy odrębnych przepisów (np. pielęgniarka) oraz każdą inną osobę, która z racji pełnionej funkcji lub zadań ma kontakt z dziećmi i młodzieżą.
- uczniu– należy przez to rozumieć każdą osobę w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Więckach.
- małoletnim – należy przez to rozumieć zgodnie z kodeksem cywilnym osobę od urodzenia doukończenia18 roku życia.
- opiekunie prawnym ucznia – należy przez to rozumieć rodzica bądź opiekuna posiadającego pełnię władzy rodzicielskiej lub osobę uprawnioną do reprezentacji i stanowieniu o małoletnim, w szczególności jego przedstawiciela ustawowego.
- Zgodzie opiekuna prawnego ucznia– należy przez to rozumieć zgodę co najmniej jednego z rodziców małoletniego bądź opiekuna posiadającego pełnię władzy rodzicielskiej lub osobę uprawnioną do reprezentacji i stanowieniu o małoletnim, w szczególności jego przedstawicielaustawowego;jednakwprzypadkubrakuporozumienianależypoinformowaćwyżejwymienionycho konieczności rozstrzygnięcia sprawy przez sąd rodzinny.
- krzywdzeniu małoletniego – należy rozumieć popełnienie czynu zabronionego lub czynu karalnego na szkodę małoletniego przez jakąkolwiek osobę, w tym pracownika Szkoły lub zagrożenie dobra małoletniego, w tym jego zaniedbywanie. Krzywdzeniem jest:
- przemocfizyczna–jest to celowe uszkodzenie ciała, zadawanie bólu lub groźba uszkodzenia ciała. Skutkiem przemocy fizycznej mogą być m.in. złamania, siniaki, ranycięte,poparzenia,obrażeniawewnętrzne.Przemocfizycznapowodujelubmożespowodowaćutratę zdrowia bądź też zagrażać życiu,
- przemoc emocjonalna– to powtarzające się poniżanie, upokarzanie i ośmieszanie małoletniego, nieustanna krytyka, wciąganie małoletniego w konflikt osób dorosłych, manipulowanie nim, brak odpowiedniego wsparcia, stawianie małoletniemu wymagań i oczekiwań, którym nie jest on wstanie sprostać,
- przemoc seksualna – to angażowanie małoletniego w aktywność seksualną przez osobę dorosłą. Wykorzystywanie seksualne odnosi się do zachowań z kontaktem fizycznym (np.dotykaniemałoletniego,współżyciezmałoletnim)orazzachowaniabezkontaktufizycznego (np. pokazywanie małoletniemu materiałów pornograficznych, podglądanie, ekshibicjonizm),
- przemoc ekonomiczna – to niezapewnianie odpowiednich warunków do rozwoju dziecka,in.odpowiedniegoodżywiania,ubrania,potrzebedukacyjnychczyschronienia,wramachśrodkówdostępnych rodzicom lub opiekunom. Jest to jedna z form zaniedbania,
- zaniedbywanie– to niezaspokajanie podstawowych potrzeb materialnych i emocjonalnych małoletniego przez rodzica lub opiekuna prawnego, niezapewnienie mu odpowiedniego jedzenia, ubrań, schronienia, opieki medycznej, bezpieczeństwa, braku dozoru nad wypełnianiem obowiązku szkolnego.
- Dane osobowe ucznia–należyprzeztorozumiećwszelkieinformacjeumożliwiająceidentyfikacjęuczniaZespołu Szkolno - Przedszkolnego w Więckach.
- osobie odpowiedzialnej za Standardy Ochrony Małoletnich – należy przez to rozumieć pedagoga wyznaczonego przez Dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Więckach, sprawującego nadzór nad realizacją niniejszych Standardów.
- osobie odpowiedzialnej za realizację i propagowanie Standardów Ochrony Małoletnich –należy rozumieć pedagoga szkolnego, pedagoga specjalnego, psychologa.
- osobieodpowiedzialnejzaInternet–należyprzeztorozumiećwyznaczonegoprzezDyrektoraSzkołypracownika,sprawującegonadzórnadkorzystaniemzInternetuprzezuczniównaterenieSzkołyoraz nad bezpieczeństwem małoletnich w Internecie.
Rozdział IV
Pracownik Szkoły
- Pracowniktraktuje ucznia z szacunkiem orazuwzględniajegogodnośćipotrzeby.Niedopuszczalnejeststosowanieprzemocywobecuczniawjakiejkolwiek formie.
- Pracownik Szkoły zobowiązany jest do utrzymywania profesjonalnej relacji z uczniami i każdorazowego rozważenia, czyjego reakcja, komunikat bądź działanie wobec ucznia są odpowiednie do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych uczniów.
- Pracownik Szkoły w kontakcie z uczniami:
- Odnosi się do ucznia z szacunkiem,
- Wysłuchuje uczniów i stara się udzielać im odpowiedzi dostosowanej do sytuacji i ich wieku,
- Nie podnosi głosu, chyba że wymaga tego sytuacja,
- nie ujawnia drażliwych informacji o uczniu osobom do tego nieuprawnionym, dotyczy to również ujawniania jego wizerunku o czym stanowi Konwencja o Prawach Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych z 20 listopada1989r.
- Decyzje dotyczące ucznia powinny uwzględniać bezpieczeństwo pozostałych uczniów.
- Pracownikowi Szkoły nie wolno w obecności uczniów niestosownie żartować, używać wulgaryzmów, wykonywać obraźliwych gestów, wypowiadać treści o zabarwieniu seksualnym.
- Pracownikowi Szkoły nie wolno wykorzystywać przewagi fizycznej ani stosować gróźb.
- Pracownik Szkoły zobowiązany jest do równego traktowania uczniów, niezależnie od ich płci,
orientacji seksualnej, wyznania, pochodzenia etnicznego czy też niepełnosprawności.
- Pracownik Szkoły zobowiązany jest do zachowania w poufności informacji uzyskanych w związku z pełnioną funkcją lub wykonywaną pracą, dotyczących zdrowia, potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, możliwości psychofizycznych, seksualności, orientacji seksualnej, pochodzenia rasowego lub etnicznego, poglądów politycznych, przekonań religijnych lub światopoglądów uczniów.
- Pracownik Szkoły nie może utrwalać wizerunków uczniów w celach prywatnych, również zawodowych, jeżeli opiekun ucznia nie wyraził na to zgody.
- Pracownikowi Szkoły bezwzględnie zabrania się(pod groźbą kary, w tym więzienia i utraty pracy):
- Nawiązywać relacji seksualnych z uczniem,
- Składać uczniowi propozycji o charakterze seksualnym i pornograficznym, w tym również udostępniania takich treści,
- Proponować uczniom alkoholu, wyrobów tytoniowych i innych używek(narkotyków, tzw. dopalaczy).
- Każde, przemocowe zachowanie wobec ucznia jest niedozwolone.
- Kontakt fizyczny z uczniem nigdy nie może być niejawny bądź ukrywany, wiązać się z jakąkolwiek gratyfikacją ani wynikać z relacji władzy.
- W uzasadnionych przypadkach dopuszczalny jest kontakt fizyczny pracownika z uczniem. Do sytuacji takich zaliczyć można: pomoc uczniowi niepełnosprawnemu w czynnościach higienicznych i samoobsługowych, jeśli typ niepełnosprawności tego wymaga, a uczeń/jego opiekun prawny wyrazi zgodę.
- Jeśli zachodzi konieczność kontaktu z uczniem, opiekunem lub też nauczycielem poza godzinami pracy Szkoły, dozwolonym środkiem jest dziennik elektroniczny.
- W przypadku, gdy pracownika łączą z uczniem lub jego opiekunem relacje rodzinne lub towarzyskie, zobowiązany on jest do zachowania pełnej poufności, szczególności do utrzymania w tajemnicy spraw dotyczących innych uczniów, opiekunów i pracowników.
Rozdział V
Udzielanie wsparcia
- Schemat podejmowania interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia ucznia przez osoby trzecie, związane ze szkołą, tj. pracownicy szkoły, wolontariusze, organizacje i firmy współpracujące ze szkołą, a także przez osobę nieletnią, opiekuna prawnego ucznia:
- jeśli pracownik podejrzewa, że uczeń doświadcza przemocy, zobowiązany jest do zapewnienia uczniowi bezpiecznego miejsca i odseparowania go od osoby stwarzającej zagrożenie. Pracownik zawiadamia policję, oraz informuje Dyrektora Szkoły i opisuje sytuację z najważniejszymi faktami.
- a także Dyrektor Szkoły powiadamia sąd rodzinny, wysyłając wniosek o wgląd w systuacji rodziny, gdy pracownik podejrzewa krzywdzenie ucznia przez osobę nieletnią,
- po poinformowaniu opiekunów prawnych małoletniego przez osobę odpowiedzialną za realizację i propagowanie Standardów Ochrony Małoletnich, Dyrektor Szkoły składa wniosek o wgląd w sytuację rodziny do sądu rejonowego, wydziału rodzinnego i nieletnich, ośrodka pomocy społecznej lub przekazuje formularz „Niebieska Karta – A” do przewodniczącego zespołu
- W każdym przypadku zauważenia krzywdzenia ucznia należy uzupełnić Kartę Interwencji.
- Kartę umieszcza się w dokumentacji pedagoga szkolnego. W przypadku podejrzeń wobec pracownika, również do akt osobowych pracownika Szkoły.
- Po ujawnieniu krzywdy uczniowi udziela się wsparcia na terenie szkoły oraz ustala się Indywidualny Plan Działania (IPD).
- Dane osobowe małoletniego podlegają ochroniena zasadach określonych w Ustawie z dnia 10 maja 2018r.o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Pracownik Szkoły jest zobowiązany do przestrzegania, nie ujawniania danych osobowych małoletniego oraz nie udostępniania przedstawicielom mediów informacji o małoletnim ani o jego opiekunie. Przedstawiciele mediów powinni mieć zgodę opiekunów prawnych ucznia, chyba, że wizerunek małoletniego lub opiekuna prawnego stanowi szczegół całości, tj. zgromadzenie, impreza publiczna.
Rozdział VI
Uczeń i rówieśnicy
- Uczeń powinien zapoznać się materiałami edukacyjnymi dotyczącymi bezpiecznego korzystania z Internetu (np. podczas godziny wychowawczej).
- Uczeń ma prawo do prywatności odstąpienie od zasad poufności każdorazowo musi być uzasadnione, a uczeń o takim fakcie powinien być jak najszybciej poinformowany.
- Uczeń ma prawo do bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Więckach (pod nadzorem pracownika Szkoły, sieć szkolna jest zabezpieczona, przed niebezpiecznymi treściami).
- W przypadku znalezienia niebezpiecznych treści, wyznaczony pracownik stara się ustalić, kto korzystał z komputera w czasie ich wprowadzenia. Informację o uczniu, który korzystał z komputera w czasie wprowadzenia niebezpiecznych treści, wyznaczony pracownik przekazuje Dyrektorowi Szkoły, który aranżuje dla ucznia rozmowę z psychologiem lub pedagogiem na temat bezpieczeństwa w Internecie,
Rozdział VII
Przemoc wobec ucznia
- Pracownicy Szkoły posiadają wiedzę i w ramach wykonywanych obowiązków zwracają uwagę na czynniki ryzyka krzywdzenia małoletnich. Takie jak:
- uczeń ma niezaspokojone podstawowe potrzeby fizjologiczne takie jak: sen, jedzenie, higiena osobista,
- uczeń nie otrzymuje potrzebnej mu opieki medycznej,
- uczeń nie posiada przyborów szkolnych, odzieży i obuwia,
- na ciele ucznia widoczne są obrażenia ciała (siniaki, ugryzienia, rany),których pochodzenie trudno jest wyjaśnić,
- podawane przez ucznia wyjaśnienia dotyczące obrażeń wydają się niewiarygodne, niemożliwe, niespójne itp.; uczeń często je zmienia,
- pojawia się niechęć do lekcji wychowania fizycznego– uczeń nadmiernie zakrywa ciało, niestosownie do sytuacji i pogody,
- boi się opiekuna prawnego, boi się powrotu do domu,
- uczeń cierpi na powtarzające się dolegliwości somatyczne: bóle brzucha, głowy, mdłości i tp.,
- uczeń jest bierny, wycofany, uległy, przestraszony ,itp. lub zachowuje się agresywnie, buntuje się, samookalecza się itp.,
- uczeń osiąga niższe wyniki w nauce w stosunku do swoich możliwości,
- uczeń ucieka w świat wirtualny,
- używa środków psychoaktywnych,
- w pracach twórczych, rozmowach, zachowaniu ucznia zaczynają dominować elementy/motywy seksualne,
- Uczeń jest rozbudzony seksualnie niestosownie do sytuacji i wieku,
- Nastąpiła nagła i wyraźna negatywna zmiana zachowania ucznia,
- Uczeń informuje o przemocy.
- Jeżeli z objawami u ucznia współwystępują określone zachowania opiekunów prawnych, to podejrzenie, że uczeń jest krzywdzony jest szczególnie uzasadnione. Niepokojące zachowania opiekunów prawnych to:
- Opiekun prawny podaje nieprzekonujące lub sprzeczne informacje lub odmawia wyjaśnień przyczyn obrażeń ucznia,
- Opiekun prawny odmawia, nie utrzymuje kontaktów z osobami zainteresowanymi losem ucznia,
- Opiekun prawny mówi o małoletnim w negatywny sposób, obwinia, poniża,
- Opiekun prawny nie interesuje się losem i potrzebami małoletniego,
- Opiekun prawny zachowuje się agresywnie,
- Opiekun prawny przekracza dopuszczalne granice w kontakcie fizycznym lub werbalnym,
- Opiekun prawny nadużywa alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających.
- W przypadku zidentyfikowania czynników ryzyka, pracownicy szkoły informują Dyrektora Szkoły, który podejmuje rozmowę z opiekunami prawnymi, lub zleca jej przeprowadzenie osobie odpowiedzialnej za Standardy Ochrony Małoletnich– Pedagogowi Szkoły oraz osobie odpowiedzialnej za realizację i propagowanie Standardów Ochrony Małoletnich. Osoby te przekazują informację na temat dostępnej oferty wsparcia i zachęcają opiekunów prawnych doszukania stosownej pomocy.
- Pracownicy Szkoły monitorują sytuację i dobrostan ucznia.
Rozdział VIII
Pomoc możesz uzyskać:
- od pracownika szkoły: wychowawca, pedagog, psycholog, dyrektor, pracownicy obsługi, stażysta, wolontariusz.
- pracowników instytucji wspomagających szkołę.
- Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” tel. 800120002(linia całodobowa i bezpłatna),w poniedziałki w godz.1800–2200 można rozmawiać z konsultantem w języku angielskim, a we wtorki w godz.1800–2200 w języku rosyjskim.
- Ogólnokrajowej Linii Pomocy Pokrzywdzonym tel. +48 222 309 900 przez całą dobę można anonimowo uzyskać informacje o możliwości uzyskania pomocy, szybką poradę psychologiczną i prawną, a także umówić się na spotkanie ze specjalistami w dowolnym miejscu na terenie Polski. Możliwe są konsultacje w językach obcych oraz w języku migowym.
- Policyjny telefon zaufania dla osób doznających przemocy domowej nr 800120226(linia bezpłatna przy połączeniu z telefonów stacjonarnych, czynna codziennie w godzinach od 930do1530, od godz. 1530do930 włączony jest automat).
Opracował zespól w składzie:
Anna Waszkiewicz
Dorota Zapał
Ewelina Urynowicz
Joanna Brzezińska
Więcki, 27.11.2024r.
OGŁOSZENIE O ZAPYTANIU OFERTOWYM
na świadczenie usług cateringowych polegających na przygotowaniu i dostawie posiłków do Zespołu Szkolno-Przedszkolego w Więckach, tj. Przedszkola Samorządowego w Budrach i Szkoły Podstawowej w Budrach z siedzibą w Więckach .
- NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Więckach,
Więcki 8, 11-606 Budry
Telefon: 87 427 80 24,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
adres strony internetowej: http://www.spbudry.9com.pl/klasa/
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowania i dostawy posiłków dla:
- a) szacowane ilość uczniów 30 – dziennie w wieku 3 – 6 lat, ( obecnie jest 29 dzieci , maksymalnie może być 35 dzieci ) do Przedszkola Samorządowego w Budrach. Zamówienie obejmuje przygotowanie i dostarczenie śniadania, dwudaniowego obiadu z kompotem z owoców i podwieczorka wraz z napojami oraz odbiór resztek po posiłku.
W okresie od 2.01.2025 do 31.12.2025r. codziennie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt i dni wolnych od zajęć z dziećmi dostarczane będą: 3 posiłki: śniadanie, obiad składający się z dwóch dań i kompotu z owoców, podwieczorek.
- b) szacowana ilość uczniów 40 – dziennie w wieku 6-15 lat w Szkole Podstawowej im. Michała Kajki w Budrach z siedziba w Więckach , w postaci dwudaniowego obiadu z kompotem. (Obecnie z posiłków korzysta 31 uczniow, ogółem w szkole jest 65 uczniów , zgodnie z przepisem mówiącym, że szkoły mają ustawowy obowiązek zapewnienia posiłku wszystkim uczniom).
Jadłospis powinien być urozmaicony, a posiłki muszą zawierać produkty z następujących grup środków spożywczych: produkty zbożowe lub ziemniaki, warzywa lub owoce, mleko lub produkty mleczne, mięso, ryby, jaja, orzechy, nasiona roślin strączkowych i inne nasiona oraz tłuszcze.Sposób żywienia dzieci powinien uwzględniać produkty ze wszystkich grup piramidy zdrowia, czyli każdego dnia powinny być podawane:
- A) warzywa lub owoce w każdym posiłku:
- 2-3 porcje warzyw
- 1-2 porcje owoców
- B) 3-4 porcje produktów zbożowych pełnoziarnistych takich jak: chleb, zboża, ryż, makaron,
- C) co najmniej 2 porcje mleka lub produktów mlecznych,
- D) 1-2 porcje: mięsa, lub drobiu, lub ryb, lub jaj, nasiona roślin strączkowych
- E) Najmniej w diecie powinno znajdować się tłuszczów, olei oraz słodyczy.
- F) Zupy, sosy oraz potrawy muszą być sporządzane z naturalnych składników, bez użycia soli, koncentratów spożywczych, z wyłączeniem koncentratów z naturalnych składników, ale bez obecności glutaminianu sodu. Przyprawiane ziołami.
- G) Od poniedziałku do piątku powinna być podawane nie więcej niż 2 porcje potrawy smażonej, przy czym do smażenia musi być używany olej roślinny rafinowany o zawartości kwasów jednonienasyconych powyżej 50% i zawartości kwasów wielonienasyconych poniżej 40%;
- H) Przygotowywane napoje, kompot, herbatki, muszą zawierać nie więcej niż 5g cukrów w 200 ml produktu gotowego do spożycia;
- I) Co najmniej raz w tygodniu powinna być podawana porcja ryby.
- J) Do smarowania pieczywa powinno być wyłącznie masło 82% tłuszczu.
- K) Jogurty sporządzane powinny być na bazie jogurtu naturalnego i owoców
- L) ciasto podawane na podwieczorki powinno być domowego wypieku lub spełniające wymogi dotyczące zawartości cukru i tłuszczu na 100g produktu oraz w składzie nie może być dodatków uważanych za szkodliwe (np. olej palmowy, syrop glukozowo-fruktozowy).
Obiad musi spełniać następujące warunki ilościowe:
- a) zupa – gramatura nie mniej niż 300 ml i kaloryczność nie mniej niż 600 kcal
- b) drugie danie - gramatura nie mniej niż 400 gram i kaloryczność nie mniej niż 600 kcal,
- ziemniaki lub ryż, kasza, makaron itp. - gramatura nie mniej niż 200 gram
- mięso lub ryba - gramatura nie mniej niż 100 gram
- surówka - gramatura 100 gram
- c) Danie jednogarnkowe - 300-350 g
- d) Dania mączne - 250 - 300 g
- e) kompot z owocami: 250 ml.
Wszystkie produkty używane do produkcji posiłków powinny spełniać wymogi zawarte w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA ZDROWIA z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach. Środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego muszą spełniać dpowiednie wymagania dla danej grupy wiekowej, wynikające z aktualnych norm żywienia dla populacji polskiej.
Aktualne normy żywienia zawarte są w opracowaniu pt. „Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja”, pod redakcją naukową prof. dr hab. med. Mirosława Jarosza (IŻŻ 2012).
Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzania szczegółowej listy produktów dopuszczonych do stosowania przez Wykonawcę w ramach żywienia zbiorowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli faktur zakupowych, pod kątem spełnienia w/w wymogów dotyczących produktów wykorzystywanych do produkcji posiłków. Wykonawca zamówienia zobligowany jest do dostarczania jadłospisów, w tym jadłospisów zawierających informację o gramaturze składowych danych potraw i kaloryczności posiłków, symbole alergenów, jak również przestrzegania norm i przepisów dotyczących bezpieczeństwa żywności i żywienia.
Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania indywidualnych diet pokarmowych zgodnie z zaleceniami lekarskimi w przypadku ich wystąpienia (bezmlecznej, bezglutenowej, cukrzycowej, alergicznych różnego typu).
Wykonawca wystawiać będzie faktury za każdy miesiąc świadczenia usługi zgodnie z faktycznie dostarczoną/zamówioną liczbą posiłków zgodnie z protokołem zaakceptowanym przez Zamawiającego, uwzględniającym liczbę dzieci, dla których zamówiono i dostarczono posiłki w rozbiciu na każdy dzień dostawy.
- ROZLICZENIE
Rozliczenie posiłków ze Szkoły Podstawowej będzie sie odbywać dwutorowo:
- Zespół Szkolno-Przedszkolny za obiady dzieci, którym koszty pokrywa GOPS w Budrach. Faktura pominionym miesiącu powinna zawierać rozpisane koszty ,,Wsad do kotła“ oraz pozostałe koszty.
- Rodzice zamawiający obiady indywidualnie płacą ,,za wsad do kotła“ bezposrednio dla firmy dosarczającej posiłki, na podstawie oddzielnych umów.
- DOSTARCZANIE
Posiłki winny być dostarczone samochodem spełniający wymogi sanitarno-techniczne do przewozu żywności. Transport posiłków powinien odbywać się w termosach zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności.
Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek odbierania termosów oraz ich mycia i wyparzania, jak również odbierania resztek żywności.
Liczba dostarczanych posiłków uzależniona będzie od frekwencji dzieci w przedszkolu i w szkole, w związku z czym zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby dostarczanych posiłków w trakcie realizacji usługi.
- DNI NIEOBJĘTE DOSTARCZANIEM POSIŁKÓW
W Przedszkolu Samorządowym liczba dni wolnych będzie wynosić sumie 35 dni urlopu + święta a w okresie wakacyjnym może być zmniejszona liczba dzieci.
W Szkole Podstawowej są to dni wakacji, świąt, ferii oraz dni dodatkowo wolne (8 dni) ustalone na podstawie § 5 pkt. 1 ust 1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego.
W przypadku zmniejszenia liczby dziennej żywionych dzieci, zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania łącznej wartości zamówienia a Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził żadnych roszczeń.
Osoba wyznaczona przez zamawiającego będzie przekazywała informację o przewidywanej liczbie posiłków telefonicznie najpóźniej do godz. 15:00 przeddzień dostawy.
W Przedszkolu Samorządowym w Budrach posiłki dostarczane będą 2 razy dziennie: śniadanie do godz. 8.30, obiad z podwieczorkiem do godziny 12:00. W Szkole Podstawowej w godzinach 8:30-9:30.
- TERMIN REALIZACJI / WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Od 02.01.2025 r. do 31.12.2025 r. w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem okresu przerw świątecznych lub dodatkowo wolnych od zajęć i wakacji. Może również wystąpić przerwa z powodu zawieszenia zajęć przez COVID w razie choroby lub kwarantanny dzieci i pracowników.
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIANIA
- Wykonawca powinien posiadać decyzję właściwego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu i o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowego Inspektora Sanitarnego, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia,
- Wykonawca powinien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie w przygotowywaniu i dostarczaniu posiłków,
- Wykonawca powinien posiadać odpowiedni potencjał techniczny do realizacji zamówienia oraz dysponować osobami zdolnymi do realizacji zamówienia,
- Wykonawca powinien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w treści złożonej oferty.
- SPOSÓB POROZUMIEWANIA
- Zapytanie prowadzone jest w języku polskim.
- Zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie lub drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem, że oferta musi być złożona w formie pisemnej.
- Adres do korespondencji:
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Więckach,
Więcki 8, 11-606 Budry
Telefon: 87 427 80 24,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Wyjaśnienie oraz zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu:
- Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie treści ogłoszenia. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 1 dzień przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści ogłoszenia wpłynął do Zamawiającego w terminie 3 dni od dnia przesłania ogłoszenia;
- jeżeli Wykonawca nie złoży wniosku o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego w terminie wskazanym w rozdziale IV ust. 5 pkt 1 wówczas Zamawiający nie musi udzielić wyjaśnień i może pozostawić wniosek bez rozpatrzenia;
- osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami są: Monika Roman, Justyna Wojtczuk-Mil
- OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
- Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
- Ofertę należy przygotować w języku polskim, na załączonym formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego, który będzie własnoręcznie podpisany przez Wykonawcę i dostarczony do siedziby Zamawiającego.
- Treść oferty musi odpowiadać treści ogłoszenia.
- Oferta musi być własnoręcznie podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w obrocie prawnym w imieniu Wykonawcy, przy czym podpis powinien być czytelny lub opisany pieczątką imienną. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru do oferty należy dołączyć kopię stosownego pełnomocnictwa do działania w imieniu wykonawcy – jeżeli zostało udzielone.
- Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może zmienić lub wycofać ofertę. Zmiany w ofercie lub jej wycofanie winny być doręczone Zamawiającemu przed upływem terminu składania ofert. Zmiana oferty winna zawierać dodatkowe oznaczenie: „ZMIANA OFERTY”.
- Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.
- INFORMACJE O DOKUMENTACH JAKIE MUSZĄ BYĆ DOŁĄCZONE DO OFERTY
- Sporządzony przez Wykonawcę formularz ofertowy - Załącznik nr 2
- Pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy - jeżeli zostało udzielone.
- TERMIN SKŁADANIA OFERT:
- Oferta powinna być złożona do 12.2024 r. do godziny 12:00w zamkniętej kopercie z w zamkniętej kopercie z dopiskiem ,,Oferta na przygotowanie i dostawę posiłków do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Więckach” na adres: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Więckach, Więcki 8, 11-606 Budry.
- O dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu oferty do siedziby Zamawiającego. Oferty złożone po upływie terminu nie będą rozpatrywane. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za termin dostarczenia ofert wysyłanych za pośrednictwem poczty lub kuriera.
- WYJAŚNIANIE TREŚCI OFERT, OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, UZUPEŁNIANIE OŚWIADCZEŃ, DOKUMENTÓW I PEŁNOMOCNICTW, SKŁADANIE OFERT DODATKOWYCH
- Zamawiający ma prawo żądać od Wykonawców złożenia, w wyznaczonym terminie, wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- Zamawiający ma prawo żądać od Wykonawców złożenia, w wyznaczonym terminie, oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw jeżeli Wykonawca wraz z ofertą nie złożył wymaganych oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw, lub złożył oświadczenia, dokumenty zawierające błędy lub wadliwe pełnomocnictwa, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy nie będzie rozpatrywana albo konieczne będzie unieważnienie postępowania.
- W okolicznościach określonych w ust. 2 Zamawiający zażąda złożenia wymaganych dokumentów od Wykonawcy, którego ofercie przyznano największą liczbę punktów spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
- Jeżeli Wykonawca, o którym mowa w ust. 3 nie złoży na wezwanie Zamawiającego,
w wyznaczonym terminie, wymaganych dokumentów, lub uchyla się od zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać kolejnego Wykonawcę, którego ofercie przyznano największą liczę punktów, ust. 3 stosuje się odpowiednio. - Zamawiający poprawia w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią ogłoszenia o zamówieniu, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
- Jeżeli w opisywanym zapytaniu ofertowym, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można będzie dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
- Wykonawcy, składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
- W przypadku złożenia ofert dodatkowych o takiej samej cenie, Zamawiający unieważni zapytanie ofertowe.
- KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE
Zamawiający uzna za najkorzystniejszą tę ofertę, której cena będzie najniższa.
- OCENA OFERT
- Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie kryteriów oceny ofert opisanych w rozdziale XIII.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub uzupełnień złożonych dokumentów.
- Z ZAPYTANIA OFERTOWEGO WYKLUCZA SIĘ WYKONAWCÓW, KTÓRZY:
Złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego zapytania ofertowego oraz wykonawców, którzy nie spełnili warunków udziału w postępowaniu.
XVI. OKOLICZNOŚCI, W KTÓRYCH OFERTA ZOSTANIE ODRZUCONA:
Ofertę Wykonawcy wykluczonego z zapytania ofertowego uznaje się za odrzuconą.
XVII. OKOLICZNOŚCI, W KTÓRYCH OFERTA NIE PODLEGA ROZPATRZENIU
- Treść oferty nie odpowiada treści zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem rozdziału IX ust. 5 pkt 3) zapytania ofertowego.
- Wykonawca w terminie od dnia doręczenia zawiadomienia do dnia wyznaczonego przez Zamawiającego nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w rozdziale IX ust. 5 pkt 3) zapytania ofertowego.
- Nie zawiera formularza ofertowego.
- Formularz ofertowy nie jest własnoręcznie podpisany.
- Składane dokumenty nie są czytelne.
- Zawiera błędy w obliczeniu ceny.
- Oferta została złożona po terminie.
- Jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
XVIII. INFORMACJE DOTYCZĄCE MOŻLIWOŚCI UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny.
- Zapytanie ofertowe unieważnia się w szczególności, jeżeli:
- nie wpłynęła żadna oferta,
- cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
- zawiera błędy popełnione przez zamawiającego uniemożliwiające kontynuowanie postępowania bądź zawarcie umowy.
- Zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie
XIX. INFORMACJE DODATKOWE
Zgodnie z obowiazkiem wynikającym z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w spraiwe swobodnego przepływu takich danych (RODO), poniżej przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Dane te moga dotyczyć tak samego Wykonawcy (osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą), jego pełnomocnika (osoby fizycznej), jak też informacji o osobach, które w swojej ofercie Wykonawca przedkłada celem wykazania spełaniania warunków udziału w zapytaniu ofertowym, braku podstaw do wykluczenia z zapytania ofertowego, jak i potwierdzenia wymogów Zamawiajacego dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia. Wobec powyższego na podstawie art. 13 RODO, Zamawiajacy poniżej informuje o sposobie i celu, w jakim przetwarzane będą dne osobowe, a także o przysługujących prawach, wynikajacych z regulacji o ochronie danych osobowych |
|
Administrator danych |
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Szkolno-Przedszkolny w Więckach |
Inspektor Ochrony Danych
|
Skontaktowanie się z osobą pełniącą u administratora funkcję Inspektora Ochrony Danych możliwe jest za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. |
Cel przetwarzania |
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu: 1) związanym z przeprowadzeniem niniejszego zapytania ofertowego prowadzonego zgodnie z art. 4 pkt 8 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) 2) w celu zawarcia umowy i jej realizacji i będą udostępniane podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. |
Podstawy prawne |
Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest: 1) w celu związanym z przeprowadzeniem zapytania ofertowego art. 6 ust.1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, 2) w celu związanym z zawarciem umowy jej realizacją art. 6 ust.1 lit. b)-c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE |
Odbiorcy danych |
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty i organy, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa |
Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Ekonomiczny |
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. |
Prawa związane z przetwarzaniem danych |
Ma Pani/Pan następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: 1) w celu związanym z przeprowadzeniem zapytania ofertowego
Nie ma Pani/Pan następujących praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych:
2) w celu związanym z zawarciem umowy jej realizacją
Nie ma Pani/Pan następujących praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych:
|
Obowiązek podania danych |
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do: 1) w celu związanym z przeprowadzeniem zapytania ofertowego: · przeprowadzenia zapytania ofertowego W przypadku niepodania danych nie będzie możliwy udział Pani/Pana w zapytaniu ofertowym. 2) w celu związanym z zawarciem umowy jej realizacją : · zawarcia i realizacji umowy. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe zawarcie i realizacja umowy. |
Informacje dotyczące profilowania i zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji |
Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. |
Okres przechowywania danych |
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane: · zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. z 2011 Nr 14 poz. 67 ze zm.) · do momentu upływu przedawnienia roszczeń
|
* Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze srodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osobby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi naw ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
UWAGA
Obowiazek informacyjny, jak w przypadku pozyskiwanai dnych osobowych bezpośrednio od Wykonawców powstanie, gdy Zamawiajacy uzyska od Wykonawcy dane osobowe dotyczące innych osób (np. osób, których dane służą do wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w zapytaniu ofertowym, osób kierowanych do realizacji zamówienia, osób fizycznych prowadzących działąlnosć gospodarczą, które zostaną wskazane jako podwykonawca). Obowiązek ten jest uregulowany w art. 14 RODO. W związku z powyzsyzm Zamawiajacy przypomina, że obowiązek informacyjny okreslony przepisami RODO spoczywa także na Wykonawcach, którzy pozyskują dane osobowe osób trzecich w celu przekazanai ich Zamawiającym w ofertach.
XVIII. ZAŁĄCZNIKI (do pobrania w zakladce "Dokumenty i załączniki do pobrania - Zapytania ofertowe")
- Wykaz usług (Załącznik nr 1)
- Formularz ofertowy (Załącznik nr 2)
- Wzór Umowy (Załącznik nr 3)